O programie
|
|
|
Program realizuje szkolny Arkusz Organizacyjny.
Oto jego krótka charakterystyka:
- pobiera dane z Planu Lekcji , o ile posiadamy ten program.
Umożliwia też "ręczne" wprowadzenie całej, potrzebnej informacji o placówce
- przekazuje dane do Planu Lekcji, umożliwiając generację rozkładu zajęć w oparciu o ustalenia poczynione w Arkuszu Organizacyjnym
- przekazuje dane do innych programów bazodanowych lub arkuszy typu Excel
- zawiera wszystkie tabele standardowego projektu pracy szkoły oraz wiele innych zestawień, z których mogą Państwo skorzystać. Na fotografii obok jest widoczny fragment tabeli głównej Arkusza
- umożliwia przeprowadzenie symulacji kosztów prowadzenia szkoły
Jeśli organ prowadzący Państwa placówkę posiada Zbiorczy Arkusz Organizacyjny, wystarczy przekazać dyskietkę z danymi, bądź przesłać dane Internetem.
Pamiętajmy, że:
- program zawiera znacznie więcej zestawień, niż potrzebuje typowa szkoła. Z dostępnych tabel należy wybrać tylko te, które są Państwu potrzebne
- jeśli mamy Plan Lekcji lub Zastępstwa, większość tabel wypełni się automatycznie informacjami zgromadzonymi w tamtych programach
|
Co nowego?
|
|
|
Wersja 2015:
- Obsługa etatów łączonych (np. 12 godzin przy tablicy, 5 w bibliotece, 3 w świetlicy, ...)
- Korekta kilku drobnych elementów algorytmu i interfejsu.
- Współpraca z Planem Lekcji 2015 i Arkuszem Zbiorczym dla Gmin 2015.
- Poprawna praca w systemie operacyjnym Windows 8.
Wersja 2013:
- Korekta kilku drobnych elementów algorytmu i interfejsu.
- Współpraca z Planem Lekcji 2013 i Arkuszem Zbiorczym dla Gmin 2013.
Wersja 2012:
- Korekta kilku drobnych elementów algorytmu i interfejsu.
- Współpraca z Planem Lekcji 2012 i Arkuszem Zbiorczym (Teleskopem) 2012.
- Poprawna praca w systemach operacyjnych Windows XP, Vista, 7.
Wersja 2011:
- Korekta kilku drobnych elementów algorytmu i interfejsu.
- Współpraca z Planem Lekcji 2011 i Arkuszem Zbiorczym (Teleskopem) 2011.
Wersja 2010:
- Korekta kilku drobnych elementów algorytmu i interfejsu.
- Współpraca z Planem Lekcji 2010 i Arkuszem Zbiorczym (Teleskopem) 2010.
Wersja 2009:
- Przygotowano wersję mobilną programu, umożliwiającą pracę np. bezpośrednio z PenDrive'a.
- Korekta kilku drobnych elementów algorytmu i interfejsu.
- Współpraca z Planem Lekcji 2009.
Wersja 2008:
- Korekta kilku drobnych elementów algorytmu i interfejsu.
- Współpraca z Planem Lekcji 2008.
- Dodano procedurę "cichego" zapisu bezpieczeństwa na wypadek awarii, zagubienia danych, ...
Wersja 2007:
- Korekta kilku drobnych elementów algorytmu i interfejsu.
- Współpraca z Planem Lekcji 2007.
Wersja 2006:
- Ramowy Plan Nauki - nowe, potężne zestawienie (rysunek obok), wymagane przez większość organów prowadzących.
Ilustruje rozkład godzin przedmiotu w poszczególnych latach nauki każdego oddziału.
- Zestawienie stopni awansu zawodowego i planowanych zmian - bardzo istotne w planowaniu wydatków.
- Bardzo rozbudowana część opisująca Administrację i Obsługę - wymagane przez większość organów prowadzących.
- Dodatkowe dane, określające liczbę wszelkich etatów w placówce.
- Całkowicie przebudowany, precyzyjny system szacowania kosztu funkcjonowania szkoły. W szczególności obliczany jest koszt Administracji i Obsługi.
- Pojęcie kosztu w roku szkolnym oraz w roku budżetowym.
- Praca na dwóch monitorach - najtańsza, doskonała karta graficzna w naszej ofercie.
Wersja 2005:
- Obliczenia kosztów w roku budżetowym (kalendarzowym) oraz szkolnym.
- Usprawnienie działania list wyboru wariantów przez dodanie przycisku "Anuluj".
- Możliwość określania precyzji w zbliczaniu godzin nauczycieli.
- Rezygnacja z zabezpieczenia programu za pomocą klucza.
- Nowy, ładny interfejs.
- Zmieniony podgląd wydruków.
Wersja 2004:
- Implementacja marginesów na wydrukach formularzy.
- Usprawienie kilkunastu drobnych elementów interfejsu i algorytmów.
Wersja 2003:
- obliczenia są przeprowadzane z uwzględnieniem tzw. średniej rocznej obciążeń nauczycielskich,
- stopnie awansu nauczycieli są uwidocznione w nagłówkach prawej części tabeli głównej (tzw. przydziału czynności),
- pełna współpraca z Planem Lekcji (ale opcjonalna, tzn. jeden program nie wymaga drugiego),
- unowocześniono wygląd programu.
|
Wprowadzanie danych
|
|

|
Pracę nad arkuszem rozpoczynamy od wprowadzenia danych, opisujących placówkę. Polega to na kolejnym wypełnianiu formularzy, zgromadzonych w menu Dane.
Dane możemy też odczytać z Planu Lekcji albo z Księgi Zastępstw.
Formularze do wprowadzania danych bardzo przypominają swoje odpowiedniki z Planu Lekcji.
|
Tabele główne
|
|

|
Po wprowadzeniu danych zaczynamy analizę tabel Arkusza Organizacyjnego. Tabele te w zdecydowanej większosci wypełniaja się same w oparciu o wprowadzone dane podstawowe.
Program zawiera dużo więcej zestawień, niż standardowy Arkusz Organizacyjny - m.in. kilka zestawień dotyczących kosztu realizacji nakreślonego projektu.
|
Analiza kosztów
|
|
|
Arkusz umożliwia też przeprowadzanie analizy kosztów realizacji projektu.
Koszt osobowy nauczycieli (na fotografii obok) i administracji jest wyliczany
w oparciu o wcześniej wprowadzone dane. Pozostałe składniki kosztu są określane kwotowo.
Program umożliwia porównanie kosztu bieżącego z ubiegłorocznym.
|
  |
|